جدیدترین اخبار و قوانین حقوقی (علی فتحی وکیل پایه یک دادگستری و مدرس دانشگاه )

حقوقی ----------- از تمام بازدیدکنندگان عزیز و گرانقدر التماس دعا دارم

موافق افزایش قیمت سوخت هستیم/ کاهش ۱۰ کیلومتری میانگین سرعت در کشور

 نظر مدیر وبلاگ : ایا واقعا تلفات جاده ای فقط با کاهش سرعت میسر میشود و مشکلات جاده ا ی و نبود بزرگراه چند بانده قابل اعتماد و استاندارد و فول سرعت (( چرا که قرار دادن یک سرعت برای همه خودروها نمیتواند در همه جاده ها که امکان گسترش ان است منطقی و اجرای صحیح عدالت باشد چرا که انگیزه تلاش برای خرید خودرو بهتر از جامعه سلب میشود همان چیزی که در نظام اشتراکی بود ایجاد انگیزه تلاش بیشتر با این امر در موضوع خودرو میتواند مورد توجه قرار گیرد و تعیین سرعت به تمام خودروها در همه جاده ها قابل تامل است حال انکه امکان توسعه بعضی از بزرگراه ها و ایجاد چنین شرایطی مفید و بهتر خواهد بود مگر جاده های که امکان توسعه را ندارد .))چنانچه در بعضی کشورهای توسعه یافته ملاحظه میکنیم نمی تواند در رسیدن به این هدف متعالی یعنی کاهش تلفات مالی و جانی جاده ای برسیم پس یک کم هم که درصدی از آمار تصادفات به استاندارد نبودن جاده ها اعم از زیزبنایی و روبنایی و ... قرار دهیم  و اعتراف و جبران  و در توسعه هر چه بهتر راه ها اقدام نمایم./)
 
 
 
 
فرمانده ناجا:
موافق افزایش قیمت سوخت هستیم/ کاهش ۱۰ کیلومتری میانگین سرعت در کشور

خبرگزاری فارس: فرمانده ناجا با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها به میزان مناسبی باعث کاهش تلفات جاده‌ای شد، گفت: ما موافق افزایش قیمت سوخت هستیم.

خبرگزاری فارس: موافق افزایش قیمت سوخت هستیم/ کاهش ۱۰ کیلومتری میانگین سرعت در کشور

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در هم‌اندیشی قانون، ترافیک، فرصت‌ها و چالش‌ها گفت:‌ کاهش تلفات جاده‌ای باعث کاهش خسارت‌های مالی و اجتماعی در سطح کشور می‌شوند. یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی در هر کشوری کاهش نرخ تلفات و تصادفات است.

وی اذعان داشت: با استفاده از این معیار می‌توان میزان توسعه‌یافتگی هر کشوری را محک زد.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه شاخص‌های فرهنگی، دانش و قوانین زمینه‌ساز کاهش نرخ تلفات در تصادفات است،‌ گفت: هیچ کشوری قادر نخواهد بود به اجبار و با دیکتاتورمنشی تلفات را در این بخش کاهش دهد چرا که این فعالیت نیازمند توسعه اقتصادی، فرهنگی و علمی است.

فرمانده ارشد ناجا اذعان داشت: ما در سالهای قبل به دلیل آن که زیرساخت‌های مناسب توسعه‌ای را در نظر نگرفته بودیم نمی‌توانستیم در کاهش تلفات نقش مؤثری را داشته باشیم اما خوشبختانه با به کارگیری ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و طرح‌های جامع هم‌اکنون این معضلات از بین رفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همه توان دستگاههای مختلف باید در یک جهت و برای همگرا شدن برای حذف تلفات جاده‌ای گام بردارند.

احمدی‌مقدم ادامه داد: با ایجاد درک مشترک و تبیین و شناخت مسائل مربوط به طرح جامع ترافیکی می‌توان سند راهبردی مشترکی را برای کاهش تلفات جاده‌ای ایجاد کرد این در شرایطی است که ما نیازمند همکاری تمامی دست‌اندرکاران، نخبگان و مردم هستیم.

وی با بیان اینکه ما در یک دوره 5 ساله شاهد افزایش 11.3 درصدی کشته‌ها در طول هر سال نسبت به سال گذشته خود بودیم، گفت: خوشبختانه با ایجاد طرح جامع ترافیکی کارشناسان در کنار یکدیگر آمدند و با ایجاد همبستگی و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی این خلاء را از بین بردند.

فرمانده ناجا ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت‌‌های مشارکت‌پذیری بالایی در کشور وجود دارد لذا ضروری است ما مردم را در طرح‌های خود درگیر کرده و از ظرفیت‌های موجود در این بخش بهره کافی و جامع را برد.

وی به نقش مؤثر ریاست جمهوری در کاهش تلفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: از آنجایی که شخص رئیس جمهور به صورت فنی و آگاهانه به مسائل مربوط به ترافیک توجه دارد به نحوی که هم‌اکنون فرماندهان پلیس راهور بخواهند با شخص ایشان ملاقات داشته باشند و مشکلات‌شان را مطرح کنند فرصت کافی از سوی ایشان به فرماندهان ما داده می‌شود.

احمدی مقدم افزود: عموماً در دعواهای سیاسی حقیقت پنهان می‌شود ولی ما از نظر علمی سخن می‌گوییم و از مجموعه مشارکت‌های ایشان در کاهش تلفات جاده‌ای سپاسگذاریم.

فرمانده ارشد ناجا با بیان اینکه هدفمندسازی مصرف سوخت میل استفاده به حمل‌ونقل عمومی را افزایش داد، گفت: با این رویکرد سفرهای بی‌هدف مدیریت شد و مردم به سمت خرید خودروهای کم‌مصرف سوق پیدا کردند.

احمدی‌مقدم ادامه داد: ایمنی وسایل نقلیه از موضوعاتی است که هم در قانون و هم از نظر مقام معظم رهبری مورد توجه جدی بوده به نحوی که ایشان در بخش‌های مختلفی از سخنان خود سفارش به سخت‌گیری در اعمال قانون برای حفظ ایمنی و جان مردم داشته‌اند.

وی ادامه داد: اگر خودروهای ما ایمن باشد میل بازار برای استفاده از این خودروها افزایش خواهد یافت این در شرایطی است که لزوماً ورود خودروی خارجی باعث ارتقای کیفیت نمی‌شود.

فرمانده ناجا افزود: هم‌اکنون به صورت سالانه یک میلیون و 700 هزار خودرو به ناوگان خودرویی کشور اضافه می‌شود. لذا با توجه به این آمار بالا و همچنین افزایش تقاضای سفر ما سخت‌گیری بیشتری را نسبت به رعایت استانداردها به خرج خواهیم داد.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه توسعه شبکه راه‌آهن و استفاده از ظرفیت حمل‌ونقل ریلی باعث کاهش آسیب‌دیدگان جاده‌ای می‌شود، گفت:‌ ما نباید فقط به دنبال ورود خودروهای گران‌قیمت به کشور باشیم چرا که در حادثه‌ایی که برای علی دایی اتفاق افتاد دیدیم که ماشین گران‌قیمت هم نمی‌تواند فرد را از آسیب مصون دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید به سمت تغییر الگو و افزایش میل استفاده از حمل و نقل عمومی استفاده یابد و از این طریق کاهش مصرف سوخت حاصل شود.

فرمانده ناجا افزود: ما موافق افزایش قیمت سوخت هستیم تا از طریق آن حمل‌ونقل عمومی تقویت و تلفات جاده‌‌ای کاهش یابد.

احمدی‌مقدم در ادامه این هم‌اندیشی گفت:‌ سالانه 200 هزار خودروی فرسوده از جاده‌های کشور خارج  می‌شود لذا ضروری است با استفاده از ارائه تسهیلات شتاب بیشتری در خروج این خودروها به خرج دهیم.

این فرمانده ارشد انتظامی با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی را از کودکان آغاز کرد، گفت: قانون جدید برای دو دهه قابلیت بهره‌برداری و استفاده را دارد و ما از طریق آن می‌توانیم جاده‌های کشور را مدیریت و زمینه‌ساز کاهش تلفات شویم.

احمدی‌مقدم اظهار داشت:‌ هم‌اکنون 30 هزار نیروی پلیس راهور در کشور وجود دارد که قانون جدید راهنمایی و رانندگی زمینه‌ساز تقویت ابزاری و اختیارات آنها شده است.

وی ادامه داد: با قانون جدید در طول یک سال ما شاهد کاهش 10 کیلومتری میانگین سرعت در راهها بوده‌ایم.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد:‌ ما طی دهه آینده 40 میلیون خودرو در کشور خواهیم داشت لذا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کشته‌های جاده‌ای باید به رقم 10 هزار نفر تقلیل یابد.